بازاریابی موتور جستجو (Sem) و تفاوت آن با SEO
نوشته شده توسط : javaneh

سئو به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو است و هر چیزی که هدف آن منجر به افزایش بازدید وبسایت شود بازاریابی موتور جستجو نام دارد. بازاریابی موتور‌های جست و جو نظم بیشتری نسبت به SEO دارند و از ابزارهایی مانند گوگل ادوردز، بینگ ادز، مایکروسافت ادسنتر، گوگل آنالیتیکس، ispionage، SEMrush و KeywordSPY در آن‌ها استفاده می‌شود. چگونه سئوراشروع کنیم؟

SEM کاربرد بیشتر و گسترده‌تری نسبت به SEO‌ دارد. یکی از زیرشاخه‌های SEM بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است که به اختصار SMM نامیده می‌شود و به بررسی ارزشمندی خدمت یا مناسب بودن محصول از نگاه گیرنده خدمت می‌پردازد.

در SEO هدف دریافت ترافیک رایگان از موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ است. وقتی یک متن سئو می‌شود در واقع بهینه‌سازی شده است و توسط خزنده‌های موتور جستجو به راحتی درک می‌شود و در نتیجه شانس بیشتری برای نمایه شدن ایجاد می‌شود.

سه نوع سئو داریم که شامل سئو در سایت، سئو خارج از سایت و سئو فنی است. در واقع سئو در سایت متن شما را برای کلمات کلیدی خاص بهینه می‌کند. شما با ارائه توضیحات خوب، URL های قالب‌بندی شده و مناسب، ‌عناوین یا تیترهای بهینه شده، داشتن تصویر و سایر موارد یک سئو در سایت مناسب انجام می‌دهید.

SEO خارج از سایت به دریافت لینک مراجع از سایر وب‌سایت‌ها اشاره دارد که منجر به افزایش اعتماد وب‌سایت شما در موتورهای جستجو می‌شود. SEO‌ فنی به شما این اطمینان را می‌دهد که وب‌سایت شما توسط خزنده‌های موتورهای جست و جو نمایه می‌شود.

 

7 تفاوت اصلی SEO و SEM که باید بدانید

به عنوان یک مدیر باید تفاوت‌های مهم بین SEO‌و SEM‌ را بدانید تا بتوانید به خوبی از آن استفاده کنید. ما در اینجا به ۸ تفاوت اصلی SEO و SEM اشاره می‌کنیم.

  1. نتایج سئوی SEM را فقط کاربران هدف می‌توانند مشاهده کنند.
  2. جواب‌دهی SEM بسیار سریع‌تر از SEO است.
  3. هزینه SEM از SEO‌ بیشتر است.
  4. اگر قصد ارزیابی دارید SEM‌ گزینه بهتری از SEO است.
  5. SEO‌ با گذشت زمان ارزش پیدا می‌کند ولی در مورد SEM‌ این‌طور نیست.
  6. نرخ کلیک SEO‌ از SEM بهتر است.
  7. SEO یک سرمایه‌گذاری بلند مدت به حساب می‌آید که در مورد SEM این امر صادق نیست.




:: بازدید از این مطلب : 447
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: